-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33251 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

شبهه اكل و ماكول چگونه جواب داده مي شود
اين مساله به اشكال و صورتهاي گوناگون علمي دررابطه با

معاد مطرح شده است و از قديم آن را شبهه ((آكل و ماكول)) نام

نهادهاند. پاسخهاي مختلفي نيز در رابطه با آن داده شده است. حل

اساسي قضيه اين است كه تصور اينكه بدن انسان در قيامت بايد دقيقا

از همين اجزاي موجود ساخته شود پندار باطلي است و هيچ مانعي

ندارد كه از اجزاي ديگري ساخته شود واين باعث ظلم بر اجزا هم

نيست. زيرا ادراك كننده لذت و الم نفس انساني است و ساختار بدني

از ابزارها و معدات ادراك براي نفس ميباشند. بنابراين فرقي نميكند

كه بدن شخص همين بدن دنيايي باشد يا بدني ديگر. شاهد قضيه اين

است كه در همين دنيا هم هر هفت يا نه سال يك بار كل سلولهاي

بدن عوض ميشوند. بنابراين كسي كه سي سال قبل دست كسي را

بريده و امروز دستش را ميبرند چندين بار دستش تغيير پيكر داده و

عوض شده و با اين دست فعلي گناه نكرده ولي همين دست را جدا

ميكنند زيرا انتساب فعل به فاعل و كيفردادن به لحاظ شخص است و

شخص غير از بدن اوست. بلكه بدن از متعلقات وي ميباشد و

اصالت از آن نفس است وگرنه اگر لازم باشد همين بدن با اجزاي

موجودش در قيامت با انسان باشند سوال ميشود كدامين بدن؟ با

آنكه يك نفر ممكن است درطول عمر خود دهها بدن عوض كرده

باشد. آياتي نيز كه برزنده شدن مردگان و ساخته شدن مجدد بدن

سخن گفتهاند هيچ يك تصريح نكردهاند كه حتما بدن از همين اجزا

ساخته خواهد شد. بلكه همگي براين دلالت دارند كه مانند همين را

خداوند ميتواند بارديگر بسازد. مانند آيه شريفه: ((بلي قادرين علي

ان نسوي بنانه)) (سوره قيامت). پاسخهاي ديگري نيز وجود دارند. ر .

ك : كتابهاي معادشناسي.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.